ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ
«МИ – ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»
ПАСПОРТ ПРОЕКТНОЇ РОБОТИ
Керівник проекту: Г.М.Гакман, педагог-організатор,
Зруб-Комарвська ЗОШ І-ІІ ст.
Сторожинецький район
Чернівецька область
Учасники проекту: вчителі, учні, батьки.
Тип проекту: здоров'язберігаючий, просвітницько-дослідницький.
Термін реалізації проекту: довготривалий.
Актуальність проблеми:
Сучасна школа знаходиться в стані реформування. Основною метою сучасної освіти є виховання активної, творчої особистості, яка може взяти на себе відповідальність за своє благополуччя та суспільства в цілому. Але в жодному навчальному закладі нашої країни дитина, що має негаразди із самопочуттям на фізичному чи соціальному плані, не в змозі досягти будь-яких вершин в освіті. За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я: «Здоров'я - це стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад».
У Конституції України визначено, що життя і здоров'я дитини - це найвища цінність. Вчителі не мають можливості чітко визначити стан здоров'я, дитини. І лише спостереження вчителя за поведінкою учнів дають змогу зробити висновок: чи в змозі дитина плідно працювати на уроці. Сучасна дитина у віці від 6 до 16 років більшу частину світлового дня проводить у навчальному закладі. Спочатку - на уроках, а потім - на годинах додаткової освіти. Дані свідчать, що протягом навчання збільшуються відхилення в стані здоров'я дітей, зростає кількість хронічних захворювань, погіршуються показники фізіологічного та психічного розвитку дітей і підлітків.
Завдання проекту:
Створити сприятливі умови для діяльності вчителів та учнів, реалізації права на збереження та зміцнення здоров'я учнівської молоді через залучення їх до активних та інтерактивних форм, що сприяють формуванню навичок здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок та захворювань; сформувати в навчальному середовищі основи загальнолюдської моралі та культури здоров'я; впровадити технології оздоровлення, спрямовані на зміцнення здоров'я учнів, профілактику захворювань; залучити до співпраці щодо реалізації проекту батьківські комітети, громадськість села, медичні заклади, соціальні та правоохоронні органи, позашкільні установи.
Опис проекту:
Головною ідеєю проекту є формування здоров'я як єдиного цілого, що складається з взаємозалежних частин. Схематично ця ідея представлена у вигляді стилізованої квітки, стебло і стержень якої відображає духовний аспект здоров'я, а п'ять пелюсток - відповідно фізичний, емоційний, інтелектуальний, соціальний та особистісний аспекти.
Що дає проект учасникам:
Узагальнені результати:
Розроблено проект «Ми - за здоровий спосіб життя», який враховує всі суттєві умови і фактори ефективної профілактики негативних явищ у здоров'ї людини.
Розроблено комплект навчально-методичних розробок виховних заходів, сценаріїв, ігор.
Відпрацьовано тренінгові методики для навчання учнів.
Відпрацьовано заходи щодо створення сприятливого шкільного середовища та забезпечення взаємодії всіх учасників (педагогічного колективу, батьків, учнів).
Учитель:
• Підвищує свою кваліфікацію, оволодіває сучасними педагогічними технологіями.
• Отримує більше задоволення від своєї праці. Під час занять учні виявляють зацікавленість, в особистому ставленні - довіру і вдячність.
• Поліпшуються стосунки з батьками учнів і колегами.
Учні:
• Зменшується ризик до гострих респіраторних захворювань, до захворювань шлунково-кишкового тракту, інфікування ВІЛ та ІПСШ та формування хронічних патологій.
• Підвищують самоповагу і самоконтроль.
• Поліпшуються стосунки з учителями, батьками.
• У класі створюється особлива атмосфера дружби, довіри, підтримки.
Школа:
• Здійснює внесок у боротьбу за здоровий спосіб життя.
• Створює доброзичливу атмосферу до дитини.
• Поліпшує якість освіти.
• Сприяє зниженню рівня правопорушень, насильницької поведінки, вживання психоактивних речовин.
Батьки:
• Відчувають, що діти більш захищені.
• Спостерігають, як вони стають впевненішими і відповідальнішими.
• Стосунки з дітьми стають відвертішими.
Зменшується ризик вживання дітьми алкоголю і наркотиків.